Ieder product van The Sign Factory® vindt zijn oorsprong in de studio. Het creatieve hart van de Factory. Uitgangspunt is altijd (of indien nog niet aanwezig; het ontwerpen van...) de huisstijl of het bedrijfslogo. Vanuit dit startpunt wordt verder gewerkt naar het ontwerp van bijvoorbeeld visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, autobelettering, een zuil, dak- of gevelbelettering. Het belangrijkste gegeven is de herkenbaarheid van van uw bedrijf, deze mag nooit ondergeschikt raken aan de vorm . Het zoeken naar de balans tussen esthetisch en praktisch belang, dat is de kern! Bij de opzet van een huisstijl wordt binnen het ontwerp gebruik gemaakt van diverse vaste waarden; kleuren, verhoudingen, lettertypen moeten in alle uitingen op dezelfde wijze worden toegepast. Hierbij helpt het opzetten van een matrix. Door de gestelde verhoudingen voor elke uiting in een matrix vast te leggen, wordt de eenheid van de huisstijl gegarandeert. Voor de gebruiker van de huisstijl wordt dit alles vastgelegd in een huisstijl-handboek... De leidraad van de huisstijl wordt daarna verder verwerkt in de diverse andere uitingen! Ook wanneer de klant al een huisstijl heeft laten ontwerpen. Ook wanneer deze is opgezet zonder handboek passen wij de stijl consequent toe op de diverse onderdelen: De studio is ook de plaats waar de constructieven worden uitgewerkt. Een tekst boven op een dak is leuk, maar hij moet wel blijven staan bij windkracht 11. Werken volgens het principe: bedenken-tekenen-berekenen.